Social Items

Info Pada Tayar Kereta

20565 R 15 84 H. 28022015 Kebanyakan pengilang tayar yang menghasilkan tayar hanya memberi jaminan ketahanan pada tayar antara 3-4 tahun sahaja.


We Re Sorry Grand Prix Racing Goodwood Revival Goodwood

Nak atau tidak je mencari infomasi mengenainya.

Info pada tayar kereta. Kemudian tarik leher pada tayar yang dibawa dari kepala dan mengambil lebih dari separuh lilitan tayar. 02122016 Lama -kelamaan ia akan beri kesan pada tayar kereta anda juga. So kali ni Ain nak share info tentang tayar kereta yang penting ni especially buat kaum wanita yang macam Ain haha.

Untuk pengetahuan am semua tayar sudah siap disertakan indikator bunga-haus tread-wear indicator atau TWI. Tayar merupakan komponen yang paling penting dalam sesebuah kenderaan yang bergerak di atas darat tidak kiralah ia bersaiz besar atau kecil. 06032021 Tayar yang dipakai pada kereta juga selalunya elok sehingga 3 atau 4 tahun bergantung pada penggunaan kereta dan juga kekerapan di atas jalan.

03022021 Pilihlah tayar berdasarkan keutamaan anda pada kenderaan yang dipandu. Serius aku dungu bab ni. JANGKA HAYAT TAYAR KERETA MEROSOT.

Tukar Silang Kedudukan Tayar. Jika bar tersebut dilihat separas atau sama rata dengan bunga tayar maka itulah masa anda menggantikan tayar kereta. Malah kawalan traksi juga berkurangan dan anda menghadapi risiko tayar meletup.

Lagi kerap lagi bagus supaya sekurang-kurangnya anda tahu keadaan tayar kereta anda. Ianya seakan berbentuk bar yang terletak di antara blok bunga yang membolehkan anda mengecam tahap haus tayar minimum 16mm atau 232. Punca Kerosakan Tayar Kereta Yang Patut Anda Tahu.

Contoh info pada tepi tayar tu. JIKA TAYAR DIPAM MAKSIMUM PSI. Pertama sekali apabila anda ingin pam tayar kereta di kawasan seperti stesen minyak pastikan anda baca manual kereta anda.

10082019 Kata sejuk di atas merujuk kepada situasi anda mengepam tayar pada masa ideal iaitu ketika cuaca sejuk seperti pada waktu pagi atau selepas kereta dibiarkan beberapa jam di kawasan teduh. Jika malas kena tipu la nak oiii. Oleh itu kami sajikan antara cadangan jenis tayar kereta yang terbaik sebagai pilihan anda berdasarkan kenderaan harian yang kita pandu atau sering lihat di jalan raya seperti Perodua Bezza Perodua Myvi Proton Iriz Proton Saga dan Honda City.

Hatta kereta sorong pun tidak akan berfungsi jika tiada tayar. Kebanyakan tayar kereta hanya memerlukan kurang dari 130Nm. Selepas suatu perjalanan tekanan udara di dalam tayar itu ialah 240 kPa.

23102020 Jika tayar kereta anda menunjukkan tanda-tanda haus tidak sekata ia mungkin menunjukkan tayar anda mengalami masalah yang dikenali sebagai cupping. Maksud info untuk tayar yang ni adalah. Cara pam tayar kereta dengan betul.

Ramai blogger atau penulis media sosial dah buat kesedaran mengenai tayar kereta ni secara percuma. Sekali anda membelok pantas atau mengejut belakang kereta boleh terseret. Garis lurus menarik dengan kemas supaya tidak.

Servis Kereta Jangka Panjang. Cara ini berkesan untuk memastikan kehausan tayar yang seragam pada keempat-empat tayar. Saiz nat tayar pada kereta Proton Wira adalah 21mm.

Tukar Kedudukan Tayar Kereta. Ataupun lebih mudah buka pintu bahagian pemandu dan lihat di bahagian tepi. Jom kita tengok dulu apa ada pada tayar kita.

Itulah masa terbaik mengepam tayar. 03042018 Code Pada Tayar. 28062019 1Bunga tayar haus.

Tapi tu dulu la. Selain mengisi tekanan angin yang bersesuaian untuk tayar kereta anda juga disyorkan untuk menukar kedudukan tayar atau tyre rotation secara berkala. Kalau tak terbaca pasal tayar ni Ain pun tak pernah tahu yang kat tayar kereta kita ada nombor-nombor dan beberapa huruf yang membawa makna tersendiri.

Secara umumnya masalah cupping atau juga dikenali sebagai scalloped tires merujuk pada pelbagai masalah suspensi kenderaan. Untuk yang tidak biasa berikut ialah cara pam angin tayar kereta. Had beban muatan 84 yang mampu ditanggung untuk 1 tayar ialah 500kg.

Kebiasaannya tekanan tayar maksimum berada dalam julat 30 dan 32 PSI. Pastikan kekuatan nut pada tayar kurang dari 130Nm setiap kali anda menghantar tayar ke kedai tayar. Tayar bengkak atau rosak Jika keadaan tayar korang sudah bengkak atau rosak itu petanda tayar itu wajib ditukar kerana akan membahayakan pemanduan korang atas jalan raya terutamanya jika tayar tersebut jadi.

Apabila ia melebihi tempoh yang dibenarkan ia boleh mengundang bahaya seperti keretakan pada permukaan tayar dan tidak lagi mencengkam di jalan dengan sempurna kerana disebabkan oleh bahan getah yang sudah luput dan mengeras pada tayar. 1 talking about this. Setiap tayar juga mempunyai kod dan fungsinya yang berbeza.

Tekanan angin dalam tayar bergantung pada jenis kereta dan jenis tayar yang digunakan periksa maklumat tekanan tayar pada bahagian pintu depan sebelah tempat duduk pemandu. Majalah Info Kereta whatsapp. Torque yang berlebihan boleh membuatkan nut pada tayar patah atau.

Buat sketsa pada tayar yang disediakan lukis kepala angsa dalam bentuk segi empat tepat 9X2 cm bermula dengan paruh. Penyelenggaraan jangka panjang pula biasanya dilakukan setiap 30000 atau setahun sekali bergantung pada prestasi dan keadaan kereta. Apabila tayar dipam terlalu banyak getah pada bunga tayar atas akan jadi lebih menonjol dan membuatkan bahagian tengah tayar cepat haus.

Pemeriksaan Berkala Tekanan Angin Tayar Kereta. 205 lebar tayarmm 65 profil tayar R Radial 15 Saiz Riminci 84 Had muatanbeban utk 1 tayar H Kelajuan. Ada pelbagai jenis dan jenama tayar berada dipasaran.

Sekarang ni internet ada dah. Majalah Info Kereta whatsapp. Digalakkan untuk memeriksa tekanan angin kereta anda selama sebulan sekali paling minimum.

Jadi 4 tayar boleh tanggung beban 45002000kg2 tan. 2 talking about this. Terdapat beberapa sebab mengapa menggunakan tayar slick pada kereta pemanduan harian adalah idea yang tidak bagus tetapi sebab nombor satu adalah ia tidak mempunyai bunga dan alur.

01112019 Bila datang bab tayar biasanya aku akan lepas tangan pada kedai tayar.


Tips Untuk Tukar Tayar Kereta Kaki Orang Bepergian


Wajib Tahu Elakkan Ditipu Oleh Penjual Tayar Kereta Anda Wajib Tahu Maksud Kod Pada Tayar Sembang Media Helpful Hints Mitsubishi Pajero Malaysia


Epic Car Mercedes Benz T80 Ialah Kereta Berdoa Enam Dengan Enjin Berkuasa 3 000 Kuasa Kuda Yang Dihasilkan Oleh Mercedes Pada Mercedes Benz Mercedes Benz


See Hans Stuck Slide His Dad S Auto Union Type C Old Race Cars Auto Car


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar