Social Items

Tekanan Angin Yang Sesuai Untuk Tayar Kereta

Periksa tekanan angin tayar sekurangnya-kurangnya sebulan sekali atau setiap dua minggu. Rice Bowl mempermudahkan pencarian kerja dan proses permohonan untuk anda.


Pin On Info Mahmud

Sekiranya anda memiliki pressure gauge anda boleh memeriksa tekanan semasa pada tayar anda.

Tekanan angin yang sesuai untuk tayar kereta. Balancing Di Pusat Servis Dan 6 Lagi Tips Penjagaan Tayar Kereta Yang Betul. By Nazatul May 14 2018 pada 912 AM Kategori. 16052016 Ya itulah jumlah tekanan angin yang perlu diisi untuk kereta.

Masa untuk periksa tayar. Berikut ialah perkongsian dan tips untuk periksa tayar kereta anda. Ada sesetengah kereta menggunakan jumlah tekanan angin yang sama untuk semua tayar ada juga tekanan angin yang berbeza untuk tayar depan dan tayar belakang.

Semua jenis boleh dipakai tetapi pastikan ia mempunyai kadar yang mencukupi untuk tayar anda dan dijaga rapi bagi mengelak kerosakan. Tekanan angin dalam tayar kereta yang terlalu rendah dapat mencetuskan kebocoran ketika melintasi jalan-jalan berbatu. Ia juga boleh menyebabkan kemalangan.

Untuk mendapatkan bacaan tekanan angin tayar yang betul periksa tekanan angin optimum yang disarankan oleh pengeluar berpandukan pada pelekat pintu kereta atau buku manual pengguna. 03022021 Ini bagi mengelakkan pembelian tayar yang tidak sesuai yang mampu menggugat pemanduan anda. Sesuai untuk orang yang jarang check tekanan angin tayar keretadengan ini kita cuma perlu check melalui monitor solar yang disediakan dengan cara yang mudah.

Kata sejuk di atas merujuk kepada situasi anda mengepam tayar pada masa ideal iaitu ketika cuaca sejuk seperti pada waktu pagi atau selepas kereta dibiarkan beberapa jam di kawasan teduh. Tetapi ada maklumat lain yang perlu anda perhatikan iaitu Load Index atau indeks beban tayar asal. Lagi kerap lagi bagus supaya sekurang-kurangnya anda tahu keadaan tayar kereta anda.

Mengambil contoh yang dipakai adalah rim 15 tayar 55 siri standard bagi Proton Gen 2 atau Waja anda perlu isi tayar depan dengan 21030 dan tayar belakang pula 19029. 11122019 Tekanan tayar kereta tidak betul ideal sama ada kurang angin rata atau angin berlebihan keras boleh menjejaskan keselesaan dan prestasi kereta. 03042019 Tekanan angin tayar untuk kereta 13 cc.

Ya itulah jumlah tekanan angin yang perlu diisi untuk kereta. Jadi tidaklah perlu risau jika terkurang atau terlebih mengepam angin tayar jika mengikuti tip ingat ini. Adalah satu kelaziman tekanan angin tayar berkurangan melalui peredaran masa atau lama ditinggalkan.

Sekiranya indicator menunjukkan pada paras 3 maka tayar anda sudah mempunyai tekanan angin yang mencukupi. Berminat PM atau whatsapp 0103342884. Dengan itu Falken mempunyai lima tips ringkas bagi mencegah kerosakan apabila kereta ditinggalkan terlalu lama.

Pengukur yang sudah jatuh atau lama perlu diganti. 19 Tahun 2019. Tukar Kedudukan Tayar Kereta.

Sama juga seperti tayar kereta ia perlulah sentiasa diperiksa untuk mengelak daripada tayar pancit terutama jika ingin memulakan perjalanan yang jauh. - Terdapat tiga jenis pengukur tekanan tayar utama iaitu batang ringkas digital dan dail. Tips untuk mengetahui tekanan angin tayar yang betul dan tepat.

Ia mungkin tidak setepat yang disarankan pengeluar tetapi ia masih berada dalam julat toleran atau selamat yang boleh anda praktikkan. Pemeriksaan tayar berskala seperti tekanan angin penjajaran tayar serta bunga tayar perlu dilakukan bagi memastikan tayar anda sentiasa dalam keadaan tip-top. Tekanan Angin Tayar Kereta.

Feb 1 0923 Kuala Lumpur. Bagi yang masih tidak tahu anda boleh menggunakan Tire Pressure Monitoring System TPMS yang boleh membantu memberikan amaran kepada anda mengenai tekanan tayar. 22012021 Untuk mengelakkan perkara ini berlaku tingkatkan tekanan angin sebanyak 3 PSI jika ingin meninggalkan kereta dalam tempoh masa yang lama.

Sekiranya tekanan angin menunjukkan paras kurang dari 3 anda perlu mengisi angin. Free Alignment check when you buy 4 tyres or more. 30032018 Tips untuk mengetahui tekanan angin tayar yang betul dan tepat.

Sebelum jalan jauh pastikan angin tayar kereta cukup. 07062019 Cara check tekanan angin tayar kereta. 25 Minggu ke 25 dalam Tahun 2019.

Cara mengisi angin tayar yang betul d. Mengelak jadi tayar meletup tayar bocor tayar pancit. Sekarang masa yang sesuai untuk memeriksa keadaan tayar.

Jadi tidaklah perlu risau jika terkurang atau terlebih mengepam angin tayar jika mengikuti tip ingat ini. Berikut ialah lima tips yang boleh dipraktikkan. 15 cc tekanan angin yang diperlukan cukup sekitar 190 hingga 230 kpa.

Guna peralatan yang sesuai. 06032021 Untuk kod 25 19 macam gambar di bawah ini pula merujuk minggu dan tahun pengeluaran. Ia mungkin tidak setepat yang disarankan pengeluar tetapi ia masih berada dalam julat toleran atau selamat yang boleh anda praktikkan.

For more latest car news reviews car buying guides and videos visit us at Carlistmy Auto News. Selain itu anda juga boleh gerakkan kenderaan anda ke depan dan belakang untuk memutarkan tayar untuk mengelakkan risiko bintik mendatar atau flat-spotting ini. 10082019 Angka tersebut menunjukkan tekanan sejuk maksimum yang diperlukan tayar untuk menampung beban maksimum.

MauKerjamy Job Site nombor 1 Malaysia untuk pencari kerja yang berbahasa Mandarin dan Inggeris. Digalakkan untuk memeriksa tekanan angin kereta anda selama sebulan sekali paling minimum. Papan Dalam Bonet Tayar Spare WAJA.

02122016 Pemilihan Saiz Tayar Yang Sesuai. Jadi pilihlah tayar yang sesuai dengan gaya pemanduan dan kereta korang serta semaklah supaya korang tak terbeli tayar yang sudah terlalu lama tarikh pengeluarannya kerana kebiasannya tayar yang. Benar tekanan angin yang tertera pada plat itu cuma sah untuk saiz tayar asal dan mungkin sudah tidak boleh digunapakai selepas menukar tayar bersaiz baharu lebih besar.

Tekanan angin tayar yang tidak sesuai boleh menyebabkan pemanduan kurang selesa selain terdedah kepada kerosakan cengkaman dan kawalan pemanduan yang tidak baik. Pemeriksaan Berkala Tekanan Angin Tayar Kereta.


Tips Penjimatan Minyak Tips Minyak Pengikut


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar